Borås O-Event

2016-11-18 i Allmänt

Några av oss var iväg på en tredagars-tävling i Borås under helgen 11-13/11.

Första tävlingen utför man på fredagskvällen då man springer en sprint-bana, även kallad för Sprint by Night, inne i Borås stad. Dag 2 springer man Downhill i skogsterräng med mycket brant kupering. Målet dag 1 och 2 är inne i Borås fotbolls arena. Sista tävlingen är en rolig zoo-orientering inne i Borås djurpark. Där man bland annat får se de djur som inte blir skrämda av ca. 3000 orienterare.

Denna gång övernattade vi i ett klassrum på Almåsgymnasiet och åt maten i deras matsal.

Johan A, Urban, Carola, Robert, Emma, Martin, Elias och Johan N deltog ifrån våran Klubb.

Johan A's bror Jerker med barnen Linn och Oskar delade boende och umgicks med oss denna helg. Klubben som de tävlar för heter OK Tyr.