Headerbild

Fina utmärkelser på årsmötet

2019-03-10 i Allmänt

Ett välbesökt årsmöte hölls i söndags där det gångna året summerades. Men ett årsmöte innebär samtidigt att man blickar framåt och under 2019 firar HOK 75 år.

Den 10 april 2018 undertecknades ett avtal mellan O-Ringen AB och orienteringsklubbarna i östra Småland, vilket innebär att O-Ringen ska förläggas till Smålandskusten 2022 med Oskarshamn som huvudort. Johan Andersson representerar HOK i O-Ringens föreningsråd.

Flera HOK-are har tävlat flitigt under året och flitigast var Elias Hed som sprungit 30 tävlingar tätt följd av lillasyster Ellen med 24 tävlingar.

2019 kommer att bli ett år fyllt med nya utmaningar. Året inleds med orienteringsläger i Degeberga. Under sommaren arrangeras Naturpasset och klubben kommer att tillsammans med Kultur & Fritid arbeta med att utveckla vandringsleder i projektet På god väg. Till hösten ska klubben arrangera en distriktstävling i långdistans-OL.

Någon gång under året ska vi också uppmärksamma att det har gått 75 år sedan klubben bildades.

Gunilla Sävenstrand omvaldes till ordförande. Övriga ledamöter är Åke Arvidsson, Björn Axemo, Carola Billing, Johan Andersson, Arne Sävenstrand och nyval av Johan Nilsson.

Vid årsmötet fick följande motta tävlingsmärken;

Elit fyra  Hans-Åke Olsson

Elit tre  Johan Andersson

Elit ett  Carola Billing och Urban Billing

Silver  Johan Nilsson

Brons  Sabina Hed

Ungdomsmärken delade ut till följande.

Guld Elias Hed

Silver Hugo Assargård

Brons Ellen Hed

Järn  Hamed Ahmadi

Övriga utmärkelser

Standar till Johan Nilsson för 100 genomförda tävlingar,

statyett till Elias och Ellen Hed för 25 genomförda tävlingar.

Elias, Ellen och Hugo